Tuesday 4 October 2011

depan-depan

Yang aku tak mahu, menjadi pedoman kepada aku. 

Peringatan dan Kesabaran. 

Tuhan menunjukkan kepada aku. Jangan terburu-buru. Padah aku terima. Pelbagai lemparan dilemparkan kepada aku. Yang tak tahan, sesuatu perkara yang tidak mustahil dipersalahkan dan diungkitkan walaupun tidak ada kena mengena di situasi itu. Itu yang salah, bukan aku. Yang pertama mengata juga aku yang bersalah. Bukan menolong malah menambah keburukan situasi. Aku sabar ketika makan perlahan-lahan. 

Apabila keadaan diri ditemani oleh marah, itu lah perkara akan timbul tanpa mereka sedar apa yang mereka ujarkan dan tujukan. Kasihan sungguh. Tidak apa, aku menerima semuanya kerana aku bersalah. Ikutkan, panjang lagi aku mahu cerita tetapi aku tak mampu! dan mengantuk. Cukup sekadar ingatan dan tauladan bagi aku.

2 comments:

  1. sekurang-kurangnya kau masih sedar ia menjadi ingatan dan tauladan buat diri sendiri. berkawanlah dengan sabar, nescaya kau akan lebih mendapat tauladan darinya kawan. :)

    ReplyDelete
  2. Ya, itu yang aku ambil pengajaran. btw, terima kasih :)

    ReplyDelete