Sunday 14 June 2015

Baik (pertolongan), jahat (percakapan).

Jika ditanyakan, apa yang paling kedepan? aku jawab, perut.
Jika ditanyakan, apa yang kenyang diselam? aku jawab, makan.
Jika ditanyakan, apa yang selesa bertenang? aku jawab, tidur.
Jika ditanyakan, apa yang kabur berbau? aku jawab, vape on.

Perangai aku mudah.
Enaknya berjalan sama sama.
Rasakan setiap detik.
Ulangi kerna bukan mahu
Tangkap ini, untuk kamu!

Masakan aku payah?
Anggap kesamaan kita serupa.
Kerna kan lagi bahagia.
Aku dan semua suku.
Nelangsa diwaktu sepiku.

Tenangnya kan kita?
Indah berbual hingga larut malam.
Dua dua tak jemu dan mual.
Untung dan tuah dimainkan.
Rosak sedikit, takapa kawan.

Volume phone dikuatkan sikit.
Alih pandangan pada skrin kecil
Perempuan bertanya khabar.
Emosi aku berubah!

Orang lain sedang lihat.
Nafsuku berkeliaran setempat.

untuk lain kali, kau simpan sendiri kawan.
kerna jarak dan perbualan, tidak dalam serangkai rutin harian.
yang lain, aku diamkan. kontrol dan sorok elok elok.
aku tanggung untuk hadap realiti.
celaka betul. jugdemental kau, kebocoran.
lima belas dan separa bulan matahari.
semoga maju jaya disana.

| angkat cermin mata, kenyit sebelah |

No comments:

Post a Comment