Thursday 8 December 2011

Selsema

Di pembaringan lagi asyik guling-gulingan tanpa sedar angin berdesu-desu menjilat tubuh separa bogel. Hairan, mana datang angin begitu dikala pagi-pagi berembun lagi. Lama aku termenung ke tingkap yang terbuka luas itu. Lagi hairan, kain memanjang dari atas ke bawah diikat rapi dicelah tempat dikhaskan.

Tepat pandangan tanpa hiraukan keadaan sekeliling, aku bersatu kembali melelapkan mata.

Dengan tiba-tiba, katil bergegar " bangun bangun, solat. Mandi pagi-pagi ni bagus, kurang nanti selsema tu. Cepat!". Eh, mak!

Aku tidak perasan bila mak aku masuk ke bilik. Pagi-pagi sudah mengelamun tinggi. Lari dari apa yang ingin disampaikan.

Hampir beberapa hari aku bermain dengan selsema.

6 comments:

  1. aku juga mengalami benda sama.
    ish moga cepat sembuh

    ReplyDelete
  2. mandi lah pagi2 lagi. aku punya makin surut. moga cepat2 sembuh. leceh bendalir ini.

    ReplyDelete
  3. moga surut selsema kau itu. makan ubat.

    ReplyDelete
  4. may you get well soon. flu is a more and more spoiler of everything :(

    ReplyDelete
  5. i think you got same situation. yeah, it's sucks!

    ReplyDelete